torsdag 21 mars 2013

Dokumentärfilm - lägesrapport

Ja nu har jag och Philip arbetat ett tag med vår dokumentär film om innebandytränaren Peter Larsson. Vi har filmat en hel del och det känns som vi har fått en hel del material att jobba med iaf. Vi har kanske kommit cirka 4 minuter in i filmen även fastän det sista ännu kanske itne är hårdredigerat. men det ser hyfsat ljust ut. Det ska nog lösa sig.

Vi stötte på vissa problem under filmandet men det har även löst sig. Första problemet var ju då det blev svårt att filma i och med att vi själva spelar i det lag som Peter tränar. det fick vi lösa så att jag stod över en träning då jag var lite krasslig och ändå inte kunde träna. Vi behövde även lite matchbilder till filmen och då vi båda spelat matcherna om vi haft möjlighet var vi tvungna att ta någon till hjälp att filma lite. Så där får vi rikta ett stort tack till Tobbe som ställde upp och filmade!

Annars blev det lite plan ändringar från vårt manus och då Peter inte kunde ställa upp på vissa grejer som vi pratade om från början i och med att det hände saker på hans jobb som blev för tidskrävande. Så vi fick göra om lite från våra ordinarie planer men det ska nog gå bra ändå. Jag måste ändå säga att vår synopsis hållit hyfsat och att vi fått med det mesta vi velat ha med i filmen hittills.

Några små tekniska detaljer ska vi fila på ytterligare och möjligtvis så tar vi och filmar lite små korta närbildsklipp på detaljer samt nån dragning kanske. Det saknar vi väl lite i vår produktion just nu som det ser ut men vi får se hur vi gör med det.

Idag satt jag från kl 12-20 på skolan och filade på filmen. Förhoppningsvis ska den kunna bli så gott som "klar" inför helgen så vi kan koncentrera oss lite på de andra uppgifterna som ska göras. det är rätt mycket nu och vissa uppgifter släpar ännu för mig så jag kommer få lägga på ett kol. Men det ska lösa sig. Lite sömn nu bara så kör vi imorgon bitti igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar