måndag 25 mars 2013

Ljuset i tunneln

Jag börjar äntligen se ljuset i tunneln! Av de sex uppgifter som jag hade framför mig förra måndagen är nu 4,5 gjorda! Skönt! Bara lite kvar innan man kan ta påsk det vill säga.

Dokumentären fick vi så gott som klar i fredagskväll. Jäkla skönt och relativt nöjd känner jag mig med den. Lite småpill blir det ytterligare men det löser vi imorgon då vi då vi är i skolan. Var nån ljudnivå som kanske behöver putsas lite upp eller ner sen är det så gott som bra. Jäkla skönt som sagt! Ett tag visste vi inte alls hur vi skulle få ihop det men vi känner nu så här i efterhand att vi lyckades få ihop det och blev ett relativt bra flyt i det hela. Jag är nog nöjd i alla fall! Ska bli kul att visa den för klassen och även för laget sen!

Annars har jag nyss skrivit aktantmodellen. Blev en gammal Bond-rulle. Googlade och kollade lite vilken som sades vara den bästa Bondfilmen någonsin och Goldfinger var en av de som gavs som förslag. En helt okej rulle som det gick bra att plocka ut de olika rollerna i aktantmodellen i. Har stenkoll på den nu iaf känns det som. Hade nog inte sett den tidigare heller så det var ju roligt att se den.

Bildmontaget var också en av uppgifterna som gjordes förra veckan och det kan ni ju se resultatet av i tidigare inlägg.

Sista uppgiften jag har fixat klart är filmaffichen. Den är jag också relativt nöjd med. Använde mig av screenshots från filmen och jag tyckte jag fick ihop en helt okej bild. Bildkvalitén blir ju kanske inte den bästa men det beror ju lite på inzomningen och på kamerorna. Skulle jag fått en bättre bild skulle jag behövt ha en stillbildskamera som tog vettiga bilder och någon sådan har jag inte haft tillgång till. Lägger upp en bild på den här nedanför så kan ni se själva vad ni tycker.

Nu ska jag först fixa något att äta sen blir det att göra klart den uppgift jag har halvgjord, dvs filmanalysen. Jag har valt att göra en film analys på high concept filmen Forrest Gump. En sjukt bra rulle! Jag har skrivit ner allt jag tänkt ta upp redan och ska nu bara hitta en bra lösning att presentera det på. Kommer endera bli en Prezi eller så blir det en Screenr. Eller så kanske jag rent av kör en Screenr av en Prezi... den som lever får se. Men först lunch som sagt!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar