måndag 23 januari 2012

Saker att tänka på då jag börjar blogga

Då vi började den här kursen blev vi alltså uppmanade att skapa en blogg. Då jag inte bloggat tidigare så tänkte jag att en så pass enkel blogg som möjligt kan va att föredra för att underlätta lite. Så jag frågade runt lite i klassen och fick höra att Blogger skulle vara det enklaste och mest smidiga alternativet. Så då var det bara att starta upp och köra tänkte jag.

Jag vet ju inte riktigt vad jag ska göra för projekt under kursens gång men då jag sen kommit fram till vad jag vill göra så kommer jag ju va tvungen att förhålla mig till PUL. Dvs jag kommer ju aldrig att publicera varken namn eller bild på eleverna utan föräldrarnas tillstånd. Då det gäller upphovsrätten så får jag ju endast använda bilder som ägaren har gett tillstånd för vidare användning. Blir väl att söka via sökmotorer eller stock.xchng. Inte alltför svårt med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar